Důležité info ke koronaviru

Je naše Volksbank Raiffeisenbank Nordoberpfalz eG připravena na Koronavirus?

Naše banka je na mimořádné události připravena a v takových případech využíváme našeho krizového plánu a opatření, které stanovují především zajištění provozu našich poboček a poskytování bankovních služeb našim klientům.

Prosíme Vás o dodržování pokynů našich zaměstnanců, vstupujte do banky jednotlivě, dodržujte od sebe 1 - 2 metry odstup.

Žádáme Vás, abyste v těchto dnech navštívili banku osobně jen z důvodu vyřízení opravdu naléhavých a neodkladných záležitostí.

Pracovníci banky Vám ochotně vyjdou vstříc i v této krizové době.

Chráníte tím nejen sebe, ale i nás! Děkujeme!

Mohu navštívit svoji banku?

Prosíme naše klienty o návštěvu banky jen v nejnutnějších nebo neodkladných záležitostech. Žádáme Vás, abyste banku nenavštěvovali, pokud se u Vás objeví příznaky, jako je například kašel, teplota, dýchací potíže a pokud jste 14 dnů před výskytem těchto příznaků navštívili jednu z krizové oblasti nebo přišli do kontaktu s osobou s potvrzeným koronavirem.

Vaše zdraví i zdraví našich zaměstnanců je pro nás na prvním místě, a proto Vás prosíme o dodržování pokynů našich zaměstnanců!

Chráníte tím nejen sebe, ale i nás! Děkujeme!

Jak mohu vyřídit záležitost v bance bez osobní návštěvy?

Většinu Vašich požadavků můžete vyřešit prostřednictvím internetového bankovnictví.

Rádi Vám vyjdeme vstříc i jinými kontaktními způsoby, než je osobní návštěva banky. Jsme Vám k dispozici například prostřednictvím e-mailu (info@vr-nopf.cz) na našich webových stránkách nebo prostřednictvím telefonního kontaktu (+420/354 524 511).

Mohu si vybrat finanční hotovost na českých pobočkách ze svého účtu vedeného u Vaší banky v Německu?

Ne, toto bohužel není možné.

Peníze z německého účtu si však můžete vybrat v bankomatech prostřednictvím platební karty, případně si je můžete převést na účty vedené v Čechách, ze kterých již hotovostní výběr možný je.

Mohu si vybrat finanční hotovost z bankomatu, když mám zřízený účet u Vaší banky v Německu?

Ano. Ze všech bankomatů v České republice si finanční hotovost vybrat můžete, ale vybíraná částka bude z bankomatů vyplacena v  měně CZK. Každý výběr z bankomatu je zpoplatněn 4,- EUR (při výběrech v bankomatech mimo EU je to 1% z vybírané částky, minimálně 5,- EUR)

Případně může být účtován dodatečný poplatek přímo bankomatem, proto při výběru platební kartou z bankomatu v České republice pozorně čtěte informace na obrazovce bankomatu. Doporučujeme při výběru zvolit možnost „BEZ PŘEPOČTU“ – kurz Vaší banky je vždy výhodnější než kurz nabízený bankomatem.

Mohu platební kartou vydanou v Německu platit i v České Republice?

Ano můžete. Jednotlivé platby jsou však zpoplatněny 1% (min. 0,77 EUR – max. 3,83 EUR)

Jakým kurzem bude výběr přepočítán?

Kurz pro výběr stanovuje německá DZ Bank

Jak se dostanu ke svým penězům??

Poskytování hotovostních služeb našim klientům je pro nás prioritou!

Pokud nemáte platební kartu a nemůžete vybírat finanční hotovost přes bankomat, zaměstnankyně přepážek na pobočkách Vám hotovost z Vašeho účtu na pokladnách samozřejmě vydají.

Prosíme Vás o dodržování pokynů našich zaměstnanců, vstupujte do banky jednotlivě, dodržujte od sebe 1 - 2 metry odstup.

Chráníte tím nejen sebe, ale i nás! Děkujeme!

Jak chráníme naše zaměstnance?

Interní bankovní porady jsou uskutečňovány prostřednictvím telefonu nebo videokonferencí

Pokud je to jen trochu možné, domlouvají si naši bankovní poradci schůzky s klienty jen v nutných případech. Poradci využívají především možnosti komunikace s klienty prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky.

Mám si vybrat větší množství peněz a ponechat si je radši doma? Dostanu se ke svým penězům?

To není nutné. Všechny pobočky disponují dostatečným objemem hotovosti k uspokojení potřeb všech našich klientů. Zároveň Vám z bezpečnostních důvodů nedoporučujeme doma uchovávat větší množství hotovosti.

Plaťte především platební kartou. Bezkontaktní platba je nejvhodnějším způsobem placení v současné krizové situaci, kdy se snažíme vyhnout osobnímu kontaktu.

Všechny naše bankomaty jsou pravidelně dotovány.

Mohu se infikovat koronavirem přes mince a bankovky?

Na tuto otázku odpovídáme citací ze stránek České národní banky

ČNB v této chvíli neprovádí a ani neplánuje žádná speciální opatření v oblasti nakládání s hotovostními penězi, resp. jejich desinfekci. ČNB zpracovává bankovky a mince standardním způsobem jako jiné centrální banky. Ani samotná WHO nikdy nevydala varování týkající se přenosu koronaviru bankovkami.

Koronavirus se přenáší z člověka na člověka po úzkém kontaktu stejně jako jiná respirační onemocnění, nejsnáze kapénkovou infekcí. Virus nepřežije mimo lidský organismus více než několik hodin, maximálně několik dní podle typu povrchu. Zpracování bankovek a mincí v ČNB je však delší, trvá v řádu dní. Distribuce potenciálně infikovaného oběživa směrem z ČNB je tedy z logiky věci vyloučena, protože virus nepřežije po tak dlouhou dobu, kdy bankovky a mince čekají v ČNB na návrat do oběhu.

Účinná desinfekce bankovek je vzhledem k jejich množství v oběhu (téměř 500 milionů kusů bankovek a více než 2 miliardy kusů mincí) a množství účastníků peněžního oběhu neproveditelná. Obecně tedy platí, že je nezbytné dodržovat zvýšenou hygienu při manipulaci s bankovkami, o čemž je již veřejnost poučena.

Chci zrušit účet, co mám dělat?

Zašlete písemnou žádost o zrušení účtu (e-mailem přes naše webové stránky: info@vr-nopf.cz nebo poštovní cestou), kde uvedete Vaše osobní údaje, číslo svého rušeného účtu a informaci, na jaký účet má být zůstatek z Vašeho rušeného účtu převeden. Nezapomeňte, prosím, tuto žádost podepsat dle u nás vedeného Vašeho podpisového vzoru. Doporučujeme Vám, abyste v žádosti uvedli na sebe kontakt (telefon, e-mail), abychom Vás mohli, v případě nejasností, kontaktovat.

Musím v obchodě na terminálu zadávat PIN?

Pokud máte bezkontaktní platební kartu, stačí ji tedy přiložit k terminálu a nemusíte se ho dotýkat. Pokud platíte částku vyšší než 500,- CZK, pak je nutné zadat PIN. Vždy však doporučujeme dodržovat doporučené hygienické zásady.

Platební kartou můžete platit i na internetu. U některých obchodníků je však nutné mít aktivované zabezpečení prostřednictvím 3D Secure. Pokud tuto službu nemáte aktivní, prosím kontaktujte banku na telefonním čísle +420/354524511 nebo +420/354524573, případně prostřednictvím e-mailu (info@vr-nopf.cz).

Plánujete zavést vymezený čas pro osoby starší 65 let?

Ne, neplánujeme. Základní finanční operace jako vklad, výběr nebo bezhotovostní převod je možné uskutečnit bez objednání.

Pro ostatní služby doporučujeme předem si domluvit schůzku, nebo nejlépe vyřešit Váš požadavek elektronicky.

Jak je to s provozem na pobočkách v aktuální situaci?

Sledujte prosím aktuální otevírací dobu na našich webových stránkách:

https://www.vr-nopf.cz/wir-ueber-uns-/ansprechpartner---geschaeftsstellen.html

Bankomaty jsou funkční na všech pobočkách banky.